Centraal Import & Webshop Topic

Moderator
Level 44 99%

Nog 34 XP voor level 45

Mijn windows klok stond een dag te vroeg, dus ik dacht het vandaag de 28e was -_-'

Mn bericht zou in dat geval dus iets logischer zijn :P

Dat krijg je ervan als je de "warning! You're computer-clock may be wrong!" -berichten negeert!

Ik negeer alle berichten met 'warning' erin :P

Level 7 92%

Nog 53 XP voor level 8

Ik heb vandaag een mailtje dat ie verstuurd is 2 dagen na de release, best netjes dus. Ben nu benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg :D:D

Ik zou voortaan toch bij Videogamesplus.ca bestellen. Je moet er wel een klein bedrag aan verzendkosten betalen maar ze verzenden op de release dag en hij is die zelfde week nog binnen. Bij DVDboxoffice verzenden ze het spel altijd wat later en duurt het zeker 2 weken voordat je hem hebt.

Administrator
Level 41 96%

Nog 885 XP voor level 42

Even een update van de openingspost, dit omdat er vaak vragen zijn over de inklaringskosten die betaald moeten worden voor je import spullen.

Inklaringskosten

Briefpakjes en Postpakketten afkomstig van landen buiten de Europese Unie moeten worden ingeklaard. TPG Post is in Nederland door de overheid aangewezen om voor uw zending(en) douane-aangifte te doen. De kosten komen voor rekening van TPG Post. Deze kosten bestaan uit:

kosten voor het opmaken van de vereiste douane-aangifte;

• het voorschieten van de verschuldigde douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen aan de overheid;

het openen en visiteren van de zending(en);

het vaststellen van product en waarde;

opslag- en bewaarkosten;

incasso kosten;

administratieve kosten.

Bij het inklaren wordt bepaald of voor de briefpakjes en postpakketten douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen moeten worden betaald. Is dit het geval dan wordt een nota inclusief acceptgiro aangemaakt. Bij bestelling van de briefpakjes of postpakketten worden de bedragen contant of op rekening geïnd. Vanaf 9 januari 2005 vraagt TPG Post van de geadresseerde een bijdrage in de kosten. Deze kosten worden tegelijkertijd met de douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen geïncasseerd.

Het kan zijn dat uw zending werd verzonden vanuit een land binnen de Europese Unie, maar vanuit een gebied dat niet behoort tot het fiscale BTW- of Accijnsgebied van de Europese Unie. Dit geldt bijvoorbeeld voor de Canarische Eilanden en de Kanaaleilanden. In deze gevallen moeten de zendingen worden ingeklaard en zijn, indien van toepassing, douanerechten, BTW, andere invoerheffingen en inklaringskosten verschuldigd.

Voor EMS zendingen wordt € 15 aan inklaringskosten in rekening gebracht, ongeacht of hier wel of geen douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen verschuldigd zijn. Voor de overige postzendingen zijn de inklaringskosten afhankelijk van de totaal verschuldigde douanerechten, BTW en andere invoerheffingen, volgens onderstaande tabel:

Totaal douanerechten, BTW

en/of andere invoerheffingen Inklaringskosten

tot € 10,00 € 2,50

€ 10,01 tot € 15,00 € 5,00

€ 15,01 tot € 25,00 € 7,50

€ 25,01 tot € 50,00 € 12,00

€ 50,01 en meer € 15,00

Inklaring van zendingen met hogere douanerechten, BTW en andere invoerheffingen brengt hogere kosten voor de inklaring met zich mee. Daarom wordt voor zendingen met hogere douanerechten, BTW en andere invoerheffingen een hogere bijdrage in de kosten in rekening gebracht.

Als u het bedrag niet wilt betalen, dient u bij aanbieding door TPG Post de zending direct te weigeren. De zending wordt dan gelijk retour afzender gezonden of vernietigd, afhankelijk van de wens van de afzender. De verplichting tot het betalen van de douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen en de inklaringskosten vervalt dan. Voor eenmaal geaccepteerde zendingen zijn zowel de douanerechten, BTW en andere invoerheffingen als de inklaringskosten verschuldigd.

Level 36 98%

Nog 247 XP voor level 37

Ik heb een Paypal account maar hoe stuur ik dan geld naar m'n paypal account?

Level 14 97%

Nog 63 XP voor level 15

Ik heb een Paypal account maar hoe stuur ik dan geld naar m'n paypal account?

via bv je eigen int. bankieren kan je gewoon geld overschrijven.

Moet je bij je account kijken staan je gegevens.

Als goed is staat alles daar gewoon uitgelegt

Level 43 99%

Nog 72 XP voor level 44

Door het starten van een nieuw importtopic van Monkeytrouble werd ik gewezen op dit topic. Toppertje. Waarom is dit topic niet gestickied.

Impressie: Play-asia

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen: De service van play-asia is prima, maar de levertijden zijn belachelijk. Dit is niet het grootste nadeel van allemaal. Het ergste nog is de verpakking van play-asia. Als je belast wilt worden met belasting, dan moet je vooral bestellen bij play-asia.

De label is namelijk het grootste nadeel. Ik heb children of mana gekocht bij play-asia en het duurde 5 weken voordat het pakketje binnen kwam. Het was vooral te wijten aan de douane. Ik werd belast met 8 euro. Het is op zich niet zo erg, maar toen ik de label zag was ik stomverbaasd.

Customs, may be opened officially

In andere woorden: Douane mag het vrij openen.

Value: 39.90 , Videogame

Conclusie

Ik raad jullie ten sterkste af om spellen of spullen bij play-asia te halen. Zij hebben namelijk een belachelijk beleid, wat betreft het labelen van spullen. De kans is erg groot, dat je spullen belast worden. De spullen komen wel aan en de responsetijd van de mail is snel. Maar de levertijden zijn gewoon te lang, doordat alles blijkbaar langs de douane gaat (wat wil je met zo'n label) De douane heeft blijkbaar play-asia als favoriet gemarkeerd

Impressie: videogamesplus.ca

Mijn eerste indruk was positief. Een klein online importshop uit Canada, met een vriendelijke eigenaar. Soms een trage response, maar wat wil je met een onderbemand bedrijfje. De shop biedt een breed scala aan spellen aan en als een spel niet in het assortiment zit, kun je nog altijd contact opnemen met de eigenaar. De levertijden zijn uitstekend: het was een kwestie van 4 dagen wachten, voordat mijn pakketjes binnenstroomde. Ik had in totaal 5 spellen gekocht en het ging nooit mis.

Een klein puntje van kritiek is de webshop zelf. De webshop heeft een lelijke lay-out en de betalingspagina ziet er niet veilig uit. De webshop komt mij ook erg bekend voor (www.dvdboxoffice.com?)

Conclusie

De webshop heeft een snelle levertijd. Daarnaast worden de spellen goed verpakt en zijn de verzendkosten laag. Het pakketje wordt alleen gelabeled met de huisadres van de eigenaar en het postadres (als het in een bubbel envelop wordt gedaan. Als het een pakketje is, dan staat er meestal: gift op. Prima webshop.

Met dank aan Monkeytrouble :)

Level 6 74%

Nog 143 XP voor level 7

Hoe zit het nou precies met die inklaringskosten? Betaal je die over ieder pakket, ongeacht de prijs?

Administrator
Level 41 96%

Nog 885 XP voor level 42

Door het starten van een nieuw importtopic van Monkeytrouble werd ik gewezen op dit topic. Toppertje. Waarom is dit topic niet gestickied.

Omdat het een waardeloos topic is, importeren is voor nerds :O

Level 43 99%

Nog 72 XP voor level 44

Omdat het een waardeloos topic is, importeren is voor nerds :O

Wil je mijn GA niet onderspammen, ouwe nerd ;)

Level 9 89%

Nog 133 XP voor level 10

Hoe zit het nou precies met die inklaringskosten? Betaal je die over ieder pakket, ongeacht de prijs?

Niet ieder pakket wordt gecontroleerd. Dus het kan voorkomen dat je een keer niet hoeft te betalen. Maar vaak moet je wel betalen.

Level 7 92%

Nog 53 XP voor level 8

Bij videogamesplus.ca zetten ze als beschrijving altijd een waarde van 20$ op de envelop met als beschrijving "toygame". In de 2 jaar dat ik daar spellen koop heb ik nog geen 1 keer extra hoeven te betalen. Bij Play-asia is het tot nu toe elke keer raak geweest, erg vervelend.

Level 30 97%

Nog 372 XP voor level 31

Ik heb bij play asia goede ervaringen en nog geen belastingen hoeven te betalen.

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

Ik zoek een paar goede importsite's die lekker goed koop zijn. Ik wil zoiets als Lik-sang Alvast bedankt

Level 30 97%

Nog 372 XP voor level 31

Ik zoek een paar goede importsite's die lekker goed koop zijn. Ik wil zoiets als Lik-sang Alvast bedankt

Lik-sang was niet lekker goedkoop hoor.

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

Lik-sang was niet lekker goedkoop hoor.

ik vond op zich wel oke want ook geen verzendkosten maar als je een nog goedkopere en betrouwbare site weet tell me

Administrator
Level 41 96%

Nog 885 XP voor level 42

Voor amerikaanse games ben ik trouwe klant bij www.NCSXshop.com prima site en superlevering. Zeer complete catalogus en zeer betrouwbaar.

Level 16 99%

Nog 24 XP voor level 17

Ik lees hier dus dat Play-Asia helemaal niet zo geweldig is... Weet iemand anders dan een goeie en vooral betrouwbare winkel voor Japanse games? Waar je dus ook minder kans hebt op belastingkosten enzo??

En heeft iemand misschien ervaring met DiscountanimeDVD? Qua levering en douane enzo?

Level 17 91%

Nog 365 XP voor level 18

Ik lees hier dus dat Play-Asia helemaal niet zo geweldig is... Weet iemand anders dan een goeie en vooral betrouwbare winkel voor Japanse games? Waar je dus ook minder kans hebt op belastingkosten enzo??

En heeft iemand misschien ervaring met DiscountanimeDVD? Qua levering en douane enzo?

Voor amerikaanse, aziatische en japanse kan je zoals hierboven ook al gezegd werd ook naar http://www.ncsxshop.com gaan. Ik ben ook nog druk aan het rondkijken, maar ik ben meer op zoek naar retro imports..

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

Play-Asia is een afrader, en dan laat ik onderscheppingen van hun paketten achterwege. Ze communiceren niet als je een probleem hebt. Beetje cybernazi's ala Liksang dus.

Videogamesplus.ca en NCSX zijn zeer betrouwbaar. Enigzins prijzig misschien..

Evenals diverse ebay shops als:

Hit-Japan

RX Japanese toys

DoseyRosey

Yamatoku

palet_th

Level 7 77%

Nog 168 XP voor level 8

Ik had in november twee DS games gekocht bij Play-Asia. Het leek mij een goed alternatief voor Lik-Sang maar ik had het lelijk mis. Toen ik mijn envelop moest ophalen bij de Post (ik woon in België) moest ik ook tien euro douanetaksen dokken, bummer. Bij Lik-Sang had ik dit nooit, het product was altijd goed gelabeld en zat altijd in een mooie doos verpakt. Nu ik zie dat er nog meer mensen zijn die dit hebben bij Play-Asia ga ik er ook niets meer halen, hoe goedkoop hun games dan ook zijn.

Level 9 89%

Nog 133 XP voor level 10

Dat is het risico van het vak bij importeren. Play-Asia is dan ook gewoon een goede site.

Administrator
Level 41 96%

Nog 885 XP voor level 42

Play-Asia en voorheen Lik-Sang was meer het gemak van een grote catalogus/betalingsmogelijkheden dan dat het daadwerkelijk goede shops zijn/waren.

De prijzen zijn relatief hoog voor de regio van waaruit ze verkopen. De service is niet bepaald geweldig, en de verzendingskwaliteit is ook minimaal.

Wil je wat uit Japan hebben kan je het beste gewoon via een nederlander kopen die in Japan verblijft. Wil je wat uit amerika kan je Ebay het beste gebruiken voor de laagste prijs, of wat meer uitgeven en bijvoorbeeld via NCSX kopen en zo de ultieme service verwachten.

Krijg mijn games altijd zo geweldig goed ingepakt als ik bij NCSX bestel. Koop er altijd minstens twee tegelijk, deze ontvang ik dan factorysealed. Ze stoppen ze eerst in een grote zak bubbeltjesplatic, dan in een stevige postdoos en dan in een zeer moeilijk te scheuren enveloppezak. Betaal per 2 games 15$ verzendkosten maar heb het bijna altijd binnen een week.

Level 16 99%

Nog 24 XP voor level 17

Maar de kans op onderschepping, is die bij die NCSX shop dus ook niet zo groot?

Level 7 77%

Nog 168 XP voor level 8

Ik vertrouw Play-Asia veel minder dan Lik-Sang. Lik-Sang verpakte haar games veel beter (DS&GBA games kwamen hier altijd aan in een doos, bij Play-Asia in een envelop) en Lik-Sang plakte betere labels op haar paketjes die wèl door de douane geraakten.

Administrator
Level 41 96%

Nog 885 XP voor level 42

Maar de kans op onderschepping, is die bij die NCSX shop dus ook niet zo groot?

Zoals al meerdere malen vermeld in dit topic is dat een fabeltje. De kans op onderschepping is niet afhankelijk van de winkel. Het is enkel afhankelijk van het feit of de winkels correct labellen.

NCSX zet redelijk vaak een lagere waarde op de pakketjes (20$) terwijl dat eigenlijk niet mag. Wanneer ze dit niet doen dan is de kans net zo grot (of klein) dat je pakketje wordt onderschept als vanaf elke andere winkel.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.