Welk spel moet ik kopen?

Level 11 98%

Nog 19 XP voor level 12

Bij de PS3 was hier een heel handig topic voor, dus waarom ook niet bij de PS4. (Misschien makkelijk om er ook meteen een sticky van te maken?)

Aangezien ik er zelf nog niet echt uit ben welke launchtitels ik ga nemen, en ik denk nog anderen met mij is het misschien wel handig om hier eens wat rond te vragen naar informatie en advies in te winnen.

Ik zelf heb AC als launchtitel tot nu toe, maar ik wil er nog eentje bij, Ghosts, BF of FIFA.

FIFA: Ik ben geen échte FIFA speler maar kan me er best mee vermaken, ben ook erg benieuwd wat nextgen doet met FIFA en áls ik het speel, speel ik het dagen lang achter elkaar.. maar daarna is het dan ook ineen keer over en ben ik er klaar mee. Zie nu dat er in de store voor de PS4 ook een demo komt, misschien verstandig om te wachten? Of is dit toch geen goede afspiegeling en is de game sowieso tof?

Ghosts: Ik heb tot nu toe elke COD, vind de gameplay erg tof. Helaas lees ik overal dat de maps in Ghosts ronduit kut zijn, het geen echte gunfights zijn maar meer wie-ziet-wie-eerst, en het al met al wat tegenvalt, zelfs voor een COD. Aan de andere kant zijn er ook genoeg reviews die zeggen dat Ghosts op safe speelt en een prima COD is. Ik weet niet echt wat te geloven?

Battlefield: Mijn eerste échte Battlefield is 3. Vond de campaign erg vet, echter heb ik deze maar 1x gespeeld en daarna voor altijd links laten liggen. De multiplayer daarin vond ik opzich wel vermakelijk, maar net niet lekker soepel lopen wat gameplay betreft (grafisch natuurlijk wel dikke prima). 

Andere opties: Alleen bij Black Flag houden en over een tijdje 2 games kopen die me écht aanspreken. Ik koop er nu vooral een voor de afwisseling, ik vind AC, FIFA en shooters tof, maar de een net wat meer als de ander.. Aangezien dat als ik 'verplicht' Black Flag moet spelen dat al snel gaat irriteren.

Laatste optie: Gewoon die hele hap annuleren, mn 50 euro terugkrijgen, iemand anders blij maken en een PS4 kopen als er genoeg games zijn die me aanspreken. (Dit is een serieuze optie, echter ben ik iemand die 'm eigenlijk perse op dag 1 in huis wil hebben, kinderziektes ben ik niet bang voor). Dus ook hier weer voordelen tegen de nadelen, en ik kan niet kiezen.

Iemand advies?

Post was bewerkt op 25 november 2013, 22:11 door Radiant Silvergun

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Afgaande op je eigen ervaringen zou ik gewoon voor CoD gaan. Maps zijn prima imo. Het is gewoon even wennen. FIFA en/of BF kun je altijd na een prijsdrop nog doen.

Sticky is idd handig.

Level 11 98%

Nog 19 XP voor level 12

Radiant Silvergun wrote on 25 november 2013 22:10:

Afgaande op je eigen ervaringen zou ik gewoon voor CoD gaan. Maps zijn prima imo. Het is gewoon even wennen. FIFA en/of BF kun je altijd na een prijsdrop nog doen.

Sticky is idd handig.

Daar zit ik ook aan te denken, enigste wat me tegenhoud zijn de reviews/mensen die zeggen dat dit echt een van de mindere CODs is. Omdat dit keer echt het gebrek aan vernieuwing naar boven komt, tot dus ver heb ik dat nooit echt gevonden, alleen ik ben bang dat zodra ik 'm hier in mn PS4 stop ik zoiets heb van.. Mwehh.. en dan zou ik enorm balen gezien het bedrag.. 

Thanks in ieder geval!

Level 5 82%

Nog 68 XP voor level 6

Ghosts vind ik persoonlijk een enorm vermakelijke game. Domination en TDM zijn een beetje slow paced, want de maps zijn echt groot. Cranked en Blitz spelen een stuk sneller, lopen meer mensen als een kip zonder kop rond vanwege de 30 seconden in Cranked. FIFA vind ik altijd wel geinig, maar niet als 2e launchtitel. Ik heb hem als 4e en omdat vrienden dan langs kunnen komen en we gezellig FIFA met een biertje kunnen doen. Battlefield is totaal niet mijn game dus daar ga ik maar niks over zeggen.

EDIT: Over de veranding, voor een COD is die nog redelijk groot. De squad points zijn goed doordacht en het perksysteem is ook helemaal nieuw. Pick 10 is beter uitgevoerd. Wel zijn er een paar features uit gehaald zoals Combat Record, Theater en andere dingen die Treyarch heeft bedacht en ook aanspraken.

Level 11 98%

Nog 19 XP voor level 12

Skyndel wrote on 25 november 2013 22:15:

Ghosts vind ik persoonlijk een enorm vermakelijke game. Domination en TDM zijn een beetje slow paced, want de maps zijn echt groot. Cranked en Blitz spelen een stuk sneller, lopen meer mensen als een kip zonder kop rond vanwege de 30 seconden in Cranked. FIFA vind ik altijd wel geinig, maar niet als 2e launchtitel. Ik heb hem als 4e en omdat vrienden dan langs kunnen komen en we gezellig FIFA met een biertje kunnen doen. Battlefield is totaal niet mijn game dus daar ga ik maar niks over zeggen.

EDIT: Over de veranding, voor een COD is die nog redelijk groot. De squad points zijn goed doordacht en het perksysteem is ook helemaal nieuw. Pick 10 is beter uitgevoerd. Wel zijn er een paar features uit gehaald zoals Combat Record, Theater en andere dingen die Treyarch heeft bedacht en ook aanspraken.

Thanks!

Over wat je zei over de veranderingen, je noemde een aantal plus en minpunten wat betreft dingen die veranderd zijn.. Zou je overall zeggen dat het verbeterd is of juist wat minder geworden is ten opzichte van andere CODs?

Level 5 82%

Nog 68 XP voor level 6

Xearox wrote on 25 november 2013 22:23:

Skyndel wrote on 25 november 2013 22:15:

Thanks!

Over wat je zei over de veranderingen, je noemde een aantal plus en minpunten wat betreft dingen die veranderd zijn.. Zou je overall zeggen dat het verbeterd is of juist wat minder geworden is ten opzichte van andere CODs?

Qua gameplay vind ik hem niet slechter dan andere COD's. Let wel, ik ben een IW fan. Komt door mijn eerste COD (MW2), sindsdien vind ik elke IW game beter. Qua features is het een stapje terug, maar dat maakt niet super veel uit. Hoewel uitgebreide stats kijken leuk is om te doen, is K/D en W/L eigenlijk wel genoeg. Jammer, maar helaas.

Level 11 98%

Nog 19 XP voor level 12

Kloptklopt! Thanks! Weet iemand of dat Playstation Eye, camera een leuke toevoeging is?

Level 5 69%

Nog 121 XP voor level 6

moet een ander dat voor je bepalen? _O-

ik zou zeggen bf4 danmaar.

Level 2 56%

Nog 34 XP voor level 3

Ik bekijk de games eerst op you tube. Als het me bevalt, koop ik de game.

Level 7 91%

Nog 64 XP voor level 8

ik zoek een spel die ik met zn 2 kan spelen want ik heb 2 controllers maar ik heb BF4 dus kan wiijnig met die 2e controller zat te denken aan Basketball of toch weer een single player en AC Black Flag halen? Ik heb een voucher code van CoD ghosts maar lukt niet met invoeren want sony hebt de voucher code uit gezet help iemand ff nel?

Level 5 78%

Nog 84 XP voor level 6

Als ik een PS4 zou hebben, zou ik er denk ik direct AC 4 voor kopen. Het lijkt me gewoon een harstikke tof spel. Een beetje mix tussen far cry en assassins creed. Je hebt ook jungle missies etc. Ook jagen op dieren. Zeker ook een topper kwa de super goede graphics!

Level 5 78%

Nog 84 XP voor level 6

Zou iemand aub even kunnen antwoorden? Ga zo naar de Makro en ga wss een nieuwe game kopen. Heb killzone gister uitgespeeld, dus liever geen shooter. Kunnen jullie wat vertellen over ac bf?

Level 8 92%

Nog 74 XP voor level 9

Persoonlijk vind ik AC 4 één van de leukste games uit de assassin creed serie, maar dat ligt puur eraan of je het leuk vind om piraat te zijn.

Level 7 81%

Nog 138 XP voor level 8

Battlefield 4 vind ik echt fantastisch, single player is leuk gedaan maar zie dat meer als een training modus.

Online is waar deze game in schittert en tja wat betreft games word even geduld maar zoals tom clancy's the division,the order 1886 en eventueel wat dichterbij qua het uitkomen van die games infamous 2nd son en driveclub.

Het heeft even tijd nodig maar ontwikkeling van games (echt de AAA games,best of the best) duurt nu wat langer en das opzich niet erg, heb liever een kwaliteit game bv the division die voor het apparaat word gemaakt dan een afgeraffelde game zoals cod ghosts die letterlijk maps vanuit modern warfare 2 heeft zitten,dat is in mijn ogen gewoon lui,triest,laks vul maar in o.O!

http://www.youtube.com/watch?v=OlDAuOyj9FM toen ik dit zag en bedenk dat dit geen pc game is want het is officieel bevestigt er komt een pc poort,en voor diegene die twijfelen je ziet met welke controller hij de game speelt op 1:35 en leuk detail de vrouw zegt in 2:15 we should go to playstation first zegt genoeg lijkt mij!

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Heb Nba 2K, Fifa 14, Killzone Shadow gehaald, En wanneer ik mijn pre order kan ophalen haal ik Black Flag er nog bij  Battlefield 4 weet ik niet. Weet niet of ik het tof vind Zal hem wel willen  halen vooral de graphics.

Level 21 95%

Nog 308 XP voor level 22

raikox wrote on 2 januari 2014 18:21:

Battlefield 4 vind ik echt fantastisch, single player is leuk gedaan maar zie dat meer als een training modus.

Online is waar deze game in schittert en tja wat betreft games word even geduld maar zoals tom clancy's the division,the order 1886 en eventueel wat dichterbij qua het uitkomen van die games infamous 2nd son en driveclub.

Het heeft even tijd nodig maar ontwikkeling van games (echt de AAA games,best of the best) duurt nu wat langer en das opzich niet erg, heb liever een kwaliteit game bv the division die voor het apparaat word gemaakt dan een afgeraffelde game zoals cod ghosts die letterlijk maps vanuit modern warfare 2 heeft zitten,dat is in mijn ogen gewoon lui,triest,laks vul maar in o.O!

http://www.youtube.com/watch?v=OlDAuOyj9FM toen ik dit zag en bedenk dat dit geen pc game is want het is officieel bevestigt er komt een pc poort,en voor diegene die twijfelen je ziet met welke controller hij de game speelt op 1:35 en leuk detail de vrouw zegt in 2:15 we should go to playstation first zegt genoeg lijkt mij!

Ze zegt volgens mij daar toch echt ''We should go to the police station first.''

Maar zit erg te wachten op Driveclub(heb deze game al kunnen spelen) en dit is de ideale racer voor mij persoonlijk. Infamous second son is denk ik het optimale wat je van een Infamous-game wilt want de vorige twee delen waren al goed.

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Vind het jammer dat sucker punch infamous maakt. Vind hun Sly cooper games veel briljanter dan Infamous. Dus ik hoop dat hun hierna Sly Cooper een echte come back geven.

Level 7 81%

Nog 138 XP voor level 8

Ik heb het fragment wel tien keer beluisterd en bekeken maar hoe dan ook het werd als eerst getoond op de ps4 and that's what matters to me  |.|

Level 5 78%

Nog 84 XP voor level 6

Heb killzone al een hele tijd uitgespeeld. Ac nu op 78% Ik denk dat ik nog wat ''zij'' dingen doe en er dan maar mee stop. Heb er veel tijd ingestoken en vind het toch wat saaier worden...

Ik zag dat Tomb raider vrijdag uit gaat komen. Heb nog nooit een TR game gespeeld dus twijfel nogal. Zag er op yt wel echt vet uit. En het spel is ook niet full priced (45) dus dat is ook een voordeeltje.

Wat denken jullie?

Level 7 91%

Nog 64 XP voor level 8

larsvh wrote on 27 januari 2014 18:34:

Heb killzone al een hele tijd uitgespeeld. Ac nu op 78% Ik denk dat ik nog wat ''zij'' dingen doe en er dan maar mee stop. Heb er veel tijd ingestoken en vind het toch wat saaier worden...

Ik zag dat Tomb raider vrijdag uit gaat komen. Heb nog nooit een TR game gespeeld dus twijfel nogal. Zag er op yt wel echt vet uit. En het spel is ook niet full priced (45) dus dat is ook een voordeeltje.

Wat denken jullie?

ik heb mijn AC via marktplaats verkocht want die heb ik al uitgespeeld ik wil ook graag die tomb raider heb trouwens nu 40 euro ervoor gekregen en 5 euro in een hoekje gevonden dus heb 45 euro alleen bij mij kost tomb raider 60 :( waar kost hij 45 euro

Level 5 78%

Nog 84 XP voor level 6

kijk op budgetgaming. Genoeg webshops die hem onder de 50 aanbieden.

Level 11 98%

Nog 19 XP voor level 12

Thief, South Park of Tomb Raider?

Heb nu Tomb Raider hier liggen maar 'm nog steeds bewust niet uit de folie gehaald.. Hij was 'maar' 40 euro, maar South Park en Thief lijken me ook erg vet..

Level 34 94%

Nog 1062 XP voor level 35

Verkopen ze tomb raider (2013) echt voor 60 euro? Holyshitmotherofafzetters

Level 2 61%

Nog 30 XP voor level 3

Hier dan mijn eerste lijst games:

Killzone Shadow Fall: Prachtige graphics, maar ik ben een noob in shooters, en deze nekt mij al behoorlijk kort in de game. Nu al vast. Kortom, ben je net zoals ik niet al te best in shooters, denk dan goed na voor je hem haald.

The Pinball Arcade: Leuk voor even snel tussendoor als je niet al te lang hebt om te gamen. Mijn broer kon al een hoop kasten van de game, maar ik niet, dus voor mij waren alle kasten nieuw. Speelt lekker weg, de animatie van de Pinball zelf is goed gedaan, en leuk om te horen dat ze de authentieke geluiden hebben gebruikt. De kasten zijn dan ook replica's van echte kasten, en dus niet ontworpen als (console) game kast.

Rayman Legends: Dit was een echte verassing. Ik kocht hem eigenlijk omdat er nog niet al te veel games zijn, en ik toch een leuk aantal games wilde spelen op de PS4. Maar de super kleurrijke kleuren (die echt van mijn 55 inch LED 3D TV spatten), de paralax scrolling, en de heerlijke gameplay, zorgen er voor dat ik mij hier nog meer mee vermaakt dan verwacht. Een aanrader, al is het maar omdat men ook de nieuwprijs lekker laag hebben gehouden. En nee, dat betekend niet dat men dan een korte game voorschoteld, want er zitten echt veel stages in waar je je in kan vermaken. Het geluid en de muziek is ook echt geweldig.

Knack: Voor deze geld hetzelfde als Rayman Legends. Een verassing. Probeer deze wel eerst in de winkel indien mogenlijk. De graphics en kleuren deden mij denken aan Kameo, een eerste release game op de Xbox 360. Het leuke aan deze game vind ik hoe meer artifacts(?) je character verzameld, des te groter en sterker hij word. Helaas moet je wel telkens aan het einde van een stage, of bijvoorbeeld als je je artifacts moet gebruiken om iets te activeren, je artifacts inleveren, en is je character weer klein. Eerst proberen is het advies hier, maar ik vermaak mij prima met de game.

Need for speed Rivals: Deze heb ik ook een tijdje op de Xbox 360 gespeeld. Fijn om te merken dat de PS4 versie een fijnere auto bestuuring heeft. Meer direct, en consequent. Op de 360 leek het wel of ze qua graphics iets te ver waren gegaan, en dat dat dan resulteert in dat ik niet altijd het gevoel had de controlle over de auto te hebben. Ben dan ook al een stuk verder gekomen in de PS4 versie, dan dat ik in die langere tijd kwam op de 360. Tel daarbij de hogere framerate, en scherpere resolutie op, en je hebt toch een erg goede eerste release race game voor de PS4.

Battlefield 4: Eindelijk een shooter waar ik niet vast in zit. Op de makkelijke setting ga ik nog steeds wel dood, maar na oefenen kom ik toch telkens verder. Prachtige graphics, super soepele frame rate, en ik heb de multiplayer online nog niet aangedurft, omdat ik dan vast eindigt als schiet voer met mijn schiet kunsten. Toch, de game is mij al erg bevallen, en was erg verrast toen er een scene in zat waarbij ik moest racen! En zelfs dat ging nog soepel, en voelde goed aan. En dit voor een spel dat voornamelijk is ontworpen om te schieten. Goed gedaan van DICE.

Lego - The Movie: Deze zag ik voor het eerst bij mijn neef. Bij een andere neef speelde ik al Lego Citty op de Wii U, en ik vond de humor super, zeker omdat de characters nu eindelijk praten, in plaats van die vreemde niet bestaande taal, die ze bijvoorbeeld ook gebruikte in Lego - Indiana Jones. Ook in deze game, spreken de characters echt, met de stemmen van uit de film. Kortom, leuke humor. De gameplay is wel redelijk hetzelfde als de andere lego games, maar het werkt echt super. Nog een verassing is dat de hele stad/omgeving van Lego is gemaakt. Ik vind maar 1 min puntje, en dat is dat de film stukjes van de bioscoop film erg korrelig en low res waren overgezet. Gelukkig is dit niet zo met de rest van de game. Door de goede playabillity heb ik hem al kunnen uitspelen, ondanks dat men wel goed hun best hebben gedaan om er toch een lange game van te maken, zonder daarbij te ver buiten het film verhaal te raken.

Assassins Creed IV - Black Flag: Deze heb ik nooit op de Xbox 360 gespeeld, en dus meteen maar de PS4 versie gescoord. Echt een super verhaal, en dat sfeertje van "Pirates of the Caribbean" bevalt mij prima! Ook hier een verre draw distance, en het verhaal en de voice acting zijn mee slepend. Van alle AC games, vind ik dit (op deel 1 na dan) de beste AC game die ik gespeeld hebt. Natuurlijk helpt het dat het door die kleurrijke graphics, en de super draw distance, je het gevoel geven dat je echt op een prachtige zee mooie eilanden bezoekt, met natuur dat ook levend aan voelt.

een paar dagen later kwam meteen mijn laatste aanwinst uit:

Infamous second son: Normaal gesproken ga ik wel uit van revieuws, maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan hebt! Op Metacritic zie je dat de scores veel verschillen, zeker bij de "users reviews". Normaal gesproken blijft de game dan in de schappen liggen, en durf ik het niet aan. Maar nu ik de game dus blind gehaald hebt, en ik er in bent gedoken, ben ik daar erg blij mee! Het uplevelen van je power(s) werkt geweldig, het verhaal breekt de actie gameplay niet te veel op, en de sfeer is super. Ik ga hem eerst als Held uit spelen, en daarna ga ik de bad guy uithangen. Hoe de mensen in de stad op je reageren is erg leuk. Kreten zoals "You are my hero", geven je wel dat goede gevoel dat je wat doet voor de mensheid. Waarom Power Unlimited hem een redelijke score geeft, omdat men het verhaal niet al te boeiend vonden, snap ik niet. De graphics zijn geweldig (Kijk maar eens om je heen als je voor het eerst "the needle" moet beklimmen!, ik zeg niet waarom je dat moet doen, want ik wil niet spoileren). De draw distance is super, en dat voor een freem roam game! En er zijn geen truukjes gebruikt zoals het later inladen van textures. Hoe ver je ook kijkt, alle textures zijn scherp, en er is echt veel detail in de omgeving. Die krachten die je krijgt, en langzaam utibreid en sterker maakt, geven je echt dat gevoel dat je uitgroeit tot een krachtig mens, dat net zoals superman, de wereld gaat redden. Een verassend goede game, zeker na het lezen van de vele verschillende meningen.

Ik heb ook nog een downloadable game gekocht, omdat die niet meer gratis was:

Resogun: Deze liet mijn neef zien. Toen hij vroeg of ik wilde spelen, zei ik: Nee, die sidescrolling shooters sterf ik nog sneller in dan in die FPS shooters. Toch was ik wel heel benieuwd toen ik mijn PS4 thuis had, want ik zag op het internet dat er een moeilijkheids graad instelling in zat. Ik ben blij dat ik het geprobeerd hebt, want op de makkelijke setting heb ik hem al uitgespeeld met alle 3 de scheepjes, en wil het ook op Normal gaan proberen. Zo verslaavend is het om die multiplyer hoog te houden, en die mensjes te redden. De graphics zijn simpel, maar toch indrukwekkend, vooral als je een eindbaas verslaat, en de boel ontploft. Zoveel losse brokstukken zie je door je scherm vliegen, met hele mooie warme kleuren. Ja, deze zou ik ook iedereen wel kunnen aan raden. Voor mij was dit een prima instap game om die side scrolling shooters te leren spelen.

Level 6 79%

Nog 115 XP voor level 7

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een (eventueel RPG) game voor de PS4 waar ik bij voorkeur met pijl en boog kan werken bijvoorbeeld.

Iemand suggesties?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.